1898'den 1947'ye
Tarih Yer Sürücü Araç Motor Hız Hız Açıklama mil/sa. km/sa. mil/sa. km/sa. 18 Aralık 1898 Achères, Yvelines, Fransa Gaston de Chasseloup-Laubat Jeantaud Duc Elektrikli 39,24 63,15 17 Ocak 1899 Achères, Fransa Camille Jenatzy CGA Dogcart Elektrikli 41,42 66,66 17 Ocak 1899 Achères, Fransa Gaston de Chasseloup-Laubat Jeantaud Duc Elektrikli 43,69 70,31 27 Ocak 1899 Achères, Fransa Camille Jenatzy CGA Dogcart Elektrikli 49,93 80,35 4 Mart 1899 Achères, Fransa Gaston de Chasseloup-Laubat Jeantaud Duc Profilée Elektrikli 57,65 92,78 29 Nisan 1899 Achères, Fransa Camille Jenatzy CITA No 25, La Jamais Contente Elektrikli 65,79 105,88 — 100 km/sa. üzeri kırılan ilk rekor 13 Nisan 1902 Nice, Fransa
Promenade des AnglaisLéon Serpollet Gardner-SerpolletOeuf de Pâques (Easter Egg)' Buharlı 75,06 120,80 5 Kasım 1902 Ablis, Fransa William K, Vanderbilt Mors Z Paris-Vienne İçten yanmalı 76,08 122,44 5 Kasım 1902 Dourdan, Fransa Henri Fournier Mors Z Paris-Vienne İçten yanmalı 76,60 123,28 17 Kasım 1902 Dourdan, Fransa M, Augières Mors Z Paris-Vienne İçten yanmalı 77,13 124,13 17 Temmuz 1903 Ostend, Belçika Arthur Duray Gobron Brillié Paris-Madrid İçten yanmalı 83,46 134,32 5 Kasım 1903 Dourdan, Fransa Arthur Duray Gobron Brillié Paris-Madrid İçten yanmalı 84,73 136,36 12 Ocak 1904 Lake St, Clair, ABD Henry Ford Ford Arrow İçten yanmalı — 91,37 147,05 Donmuş gölde 31 Mart 1904 Nice, Fransa Arthur Duray Gobron Brillié Paris-Madrid İçten yanmalı 88,76 142,85 31 Mart 1904 Nice, Fransa Louis Rigolly Gobron Brillié Paris-Madrid İçten yanmalı 94,78 152,53 25 Mayıs 1904 Ostend, Belçika Pierre de Caters Mercedes Simplex 90 İçten yanmalı 97,25 156,50 21 Temmuz 1904 Ostend, Belçika Louis Rigolly Gobron Brillié Gordon Bennett Cup İçten yanmalı 103,56 166,66 13 Kasım 1904 Ostend, Belçika Paul Baras Darracq Gordon Bennett İçten yanmalı 104,53 168,22 24 Ocak 1905 Daytona Beach, ABD Arthur MacDonald Napier 6 İçten yanmalı 104,65 168,42 30 Aralık 1905 Arles, Fransa Victor Hémery Darracq V8 Special İçten yanmalı 109,65 175,44 26 Ocak 1906 Ormond Beach, ABD Fred Marriott Stanley Steamer Buharlı 121,57 195,65 24 Ocak 1907 Ormond Beach, Florida Glenn Curtiss Curtiss V8 40 bg (30 kW) motorcycle İçten yanmalı — 136,27 219,31 Bu rekor yaklaşık 30 yıl kırılamadı 6 Kasım 1909 Brooklands, United Kingdom Victor Héméry 200 bg (150 kW) Benz No 1 İçten yanmalı 125,94 202,68 115,93 186,57 24 Haziran 1914 Brooklands, United Kingdom L, G, Hornstead 200 bg (150 kW) Benz No 3 İçten yanmalı — 124,09 199,70 İlk iki yönlü rekor 12 Şubat 1919 Daytona Beach, USA Ralph DePalma Packard 905 İçten yanmalı 149,875 241,200 — ABD için tanınmasına rağmen, AIACR tanımayı reddetti 17 Mayıs 1922 Brooklands, Birleşik Krallık Kenelm Lee Guinness 350 bg (260 kW) Sunbeam İçten yanmalı 133,70 215,17 129,17 207,88 Kapalı parkurda kırılan son rekor 6 Temmuz 1924 Arpajon, Fransa René Thomas Delage La Torpille İçten yanmalı 143,21 230,47 143,31 230,64 12 Temmuz 1924 Arpajon, Fransa Ernest A, D, Eldridge FIAT Special Mephistopeles II İçten yanmalı 146,01 234,98 145,89 234,79 Devlet yolunda kırılan son rekor 25 Eylül 1924 Pendine Sands, Wales Malcolm Campbell 350 bg (260 kW) Buharlı Blue Bird İçten yanmalı 146,15 235,21 146,16 235,22 21 Temmuz 1925 Pendine Sands, Wales Malcolm Campbell 350 bg (260 kW) Sunbeam Blue Bird İçten yanmalı 150,86 242,79 150,76 242,62 21 Mart 1926 Southport, United Kingdom Henry Segrave 4 Litre Sunbeam Ladybird İçten yanmalı 152,30 245,10 149,32 240,31 27 Nisan 1926 Pendine Sands, Wales J,G, Parry-Thomas Higham-Thomas Special Babs İçten yanmalı 169,29 272,45 168,07 270,48 28 Nisan 1926 Pendine Sands, Wales J,G, Parry-Thomas Higham-Thomas Special Babs İçten yanmalı 171,01 273,60 170,62 274,59 Yarışın sonunda öldü 4 Şubat 1927 Pendine Sands, Wales Malcolm Campbell Campbell Napier Blue Bird İçten yanmalı 174,88 281,44 174,22 280,38 Avrupa'da kırılan son rekor 29 Mart 1927 Daytona Beach, ABD Henry Segrave 1000 bg (750 kW) Sunbeam 1000 hp Slug İçten yanmalı 202,98 326,66 203,79 327,97 19 Şubat 1928 Daytona Beach, ABD Malcolm Campbell Campbell Napier Blue Bird İçten yanmalı — 206,95 333,05 22 Nisan 1928 Daytona Beach, ABD Ray Keech White TriplexSpirit of Elkdom İçten yanmalı — 207,55 334,02 11 Mart 1929 Daytona Beach, ABD Henry Segrave Irving-Napier Golden Arrow İçten yanmalı 231,56 372,66 231,36 372,34 Golden Arrow bir daha kullanılmadı, 5 Şubat 1931 Daytona Beach, ABD Malcolm Campbell Campbell Napier Railton Blue Bird İçten yanmalı 246,08 396,03 245,73 395,46 24 Şubat 1932 Daytona Beach, ABD Malcolm Campbell Campbell Napier Railton Blue Bird İçten yanmalı 251,34 404,49 253,96 408,71 22 Şubat 1933 Daytona Beach, ABD Malcolm Campbell Campbell Rolls-Royce Railton Blue Bird İçten yanmalı 272,46 438,48 272,10 437,90 7 Mart 1935 Daytona Beach, ABD Malcolm Campbell Campbell Rolls-Royce Railton Blue Bird İçten yanmalı 276,16 444,44 276,71 445,32 Kumsalda kırılan son rekor 3 Eylül 1935 Bonneville Salt Flats, ABD Malcolm Campbell Campbell Rolls-Royce Railton Blue Bird İçten yanmalı — 301,129 484,620 19 Kasım 1937 Bonneville Salt Flats, ABD George E, T, Eyston Thunderbolt İçten yanmalı 312,00 502,11 311,41 501,17 27 Ağustos 1938 Bonneville Salt Flats, ABD George E, T, Eyston Thunderbolt İçten yanmalı 345,20 555,55 345,48 556,00 15 Eylül 1938 Bonneville Salt Flats, ABD John Cobb Railton Special İçten yanmalı 350,06 563,37 350,19 563,58 16 Eylül 1938 Bonneville Salt Flats, ABD George E, T, Eyston Thunderbolt İçten yanmalı 357,33 575,07 357,49 575,32 23 Ağustos 1939 Bonneville Salt Flats, ABD John Cobb Railton Special İçten yanmalı 369,74 595,04 367,91 592,09 16 Eylül 1947 Bonneville Salt Flats, ABD John Cobb Railton Mobil Special İçten yanmalı 393,82 633,79 394,19 634,39 400 mil/sa. üzeri kırılan ilk tek yönlü rekor 1963'den 1970'e
Tarih Yer Sürücü Araç Motor Hız Hız Açıklama mil/sa. km/sa. mil/sa. km/sa. 5 Eylül 1963 Bonneville Salt Flats, ABD Craig Breedlove Spirit of America Turbojet 408.312 657.114 407.447 655.722 FIM tarafından 3 tekerlekli araç olarak onaylandı 5 Kasım 1964 Bonneville Salt Flats, ABD Tom Green Wingfoot Express Turbojet 415,093 668,027 413,199 664,979 7 Kasım 1964 Bonneville Salt Flats, ABD Art Arfons The Green Monster Turbojet 434,356 665,231 434,022 664,694 13 Kasım 1964 Bonneville Salt Flats, ABD Craig Breedlove Spirit of America - Sonic 1 Turbojet — 468,719 754,330 15 Kasım 1964 Bonneville Salt Flats, ABD Craig Breedlove Spirit of America - Sonic 1 Turbojet — 526,277 846,861 27 Kasım 1964 Bonneville Salt Flats, ABD Art Arfons The Green Monster Turbojet 544,134 875,699 536,710 863,791 2 Kasım 1965]] Bonneville Salt Flats, ABD Craig Breedlove Spirit of America - Sonic 1 Turbojet 555,485 893,966 555,485 893,966 7 Kasım 1965 Bonneville Salt Flats, ABD Art Arfons The Green Monster Turbojet 572,546 921,423 576,553 927,872 13 Kasım 1965 Bonneville Salt Flats, ABD Bob Summers Goldenrod İçten yanmalı 409,277 658,526 İçten yanmalı motorla kırılan son rekor 15 Kasım 1965 Bonneville Salt Flats, ABD Craig Breedlove Spirit of America - Sonic 1 Turbojet 600,842 966,961 600,601 966,574 23 Ekim 1970 Bonneville Salt Flats, ABD Gary Gabelich Blue Flame Roket 630,389 1.014,52 622,407 1.001,67 13 yıl aradan sonra 1.000 km/sa. üzeri hızda kırılan ilk rekor 1983'ten 1997'ye
Tarih Yer Sürücü Araç Motor Hız Hız Açıklama mil/sa, km/sa. mil/sa, km/sa. 4 Ekim 1983 Black Rock Çölü Richard Noble Thrust2 Turbojet — 633,468 1019,47 25 Eylül 1997 Black Rock Çölü Andy Green Thrust SSC Turbofan 713,496 1.148,26 714,144 1149,30 15 Ekim 1997 Black Rock Çölü Andy Green Thrust SSC Turbofan 760,343 1.223,65 763,035 1.227,99 Birinci süpersonik rekor
27 Ocak 2010 Çarşamba
1898 Den 1997'ye Otomobil(ARABA) Hız Rekorları
Etiketler:
HIZ REKORLARI
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Öne Çıkan Yayın
Hangi Marka Hangi Markanın Motorunu Kullanıyor?
Hangi Marka Hangi Markanın Motorunu Kullanıyor? Fotoğrafta aynı motora sahip bir Mercedes ve bir Renault marka otomobil bul...
0 yorum:
Yorum Gönder