25 Ocak 2010 Pazartesi

1950'den Günümüze kadar F1 modelleri

























































Bilgilendir

1950
Formula 1 Pilotlar Şampiyonası doğuyor. Tek kişilik araçlar, Atmosferik 4500cc'lik motorlar.
1952
Formula 1'in Formula 2 kuralları altında koşulmasından dolayı 2000cc'lik motorların kullanımı.
1954
2500cc'lik motorların kullanımı.
1958
Takımlar Şampiyonası doğuyor. Cooper takımı, motoru, pilotun arkasına yerleştirerek bir öncülük başlatıyor.
1961
Motorlar 1500cc'ye geri çekiliyor. Ayrıca araçlara 450kg ağırlık limiti getiriliyor.
1966
3 litrelik motorlar 1500cc'lik motorların yerini alıyor.
1967
Lotus 49 ile beraber takım, şasiye haricen bağlanabilen motor tasarlıyor. Avantaj; ağırlık kazanımı.
1968
Yine Lotus 49 ile beraber ilk kanatlar ortaya çıkıyor.
1970
Ağırlık limiti 530kg'a çekiliyor.
1972
Ağırlık limiti 550kg.
1973
Ağırlık limiti 575kg.
1977
Lotus 78'de geliştirilen Ground Effect sayesinde araç virajlarda ve düzlüklerde daha hızlanıyor.
1981
Lotus 88 şasisi toplam 2 parçadan oluşuyor. Aracın yere yakınlığını minimum 6 cm olarak belirleniyor. Fakat Hidropnömatik süspansiyonlar sayesinde araçlar çok rahat yükselip, alçalabiliyor. Ağırlık limiti 585kg.
1983
Ağırlık limiti 540kg'a çekiliyor. Ground effect'in yasaklanması sonucu Turbo motorlar yaygınlaşıyor.
1984
Yakıt deposu maksimum limit 220 litre.
1986
Yakıt deposu maksimum limit 195 litre.
1987
Minimum ağırlık limiti 500kg. Atmosferik motor silindirleri 3500cc'ye çıkıyor.
1988
Yakıt deposu limiti 150 litreye çekiliyor ve basınc 2.5 bar ile sınırlandırılıyor.
1989
Turbo motorlara yasak geliyor. Minimum ağırlık limiti 500kg. Atmosferik motor; 3.5 litre
1991
Lotus'un geliştirdiği aktif süspansiyonun geliştirilmiş halini Williams takımı kullanmaya başlıyor. Anti-patinaj, anti-blokaj ve yarı-otomatik vites kutusu ortaya çıkıyor.
1994
Aktif süspansiyon, Anti-patinaj ve anti-blokaj sistemlerine yasak geliyor. Pit alanında hız limiti 80 km/s olarak belirleniyor. Kanatların alanları daralıyor. Ağırlık limiti 515kg. Şasinin direnci arttırılıyor.
1995
Ağırlık limiti 595kg.(pilot dahil.) Silindir 3000cc oluyor. Kanatlar 13 cm alçalıyor ve alanları daraltılıyor.
1996
Sıralamalara %107 limiti geliyor.
1997
Toplam kullanılacak olan lastik sayısı 36 oluyor. Araçlara "kara kutu" konuluyor.
1998
Araçlar 180cm kısalıyor. Lastiklerin ölçüleri azalıyor. Lastik başına maksimum tek fren diski zorunluluğu geliyor. Fren sıvılarına soğutma yasağı geliyor.
1999
Emniyet kemeri 50mm'den 70mm'ye çıkarılıyor. Maksimum araç sayısı 24. 1 yarış haftasonunda, araç başına maksimum 32 lastik kullanılabiliyor.
2001
Traction Control
2002
Sürüş(direksiyon) yardımı yasaklanıyor. Dikiz aynalarının uzunluğu %20 artıyor.
2003
Telemetri yasaklanıyor.
2004
1 yarış haftasonu boyunca tek motor kullanma zorunluluğu getiriliyor. Otomatik şanzıman sistemi yasaklanıyor.
2005
2 yarış haftasonu boyunca tek motor kullanma zorunluluğu getiriliyor. Yarış sırasında lastik değişimi yapmak yasaklanıyor
2006
V10 motorların yerini V8 motorlar alıyor. Yarış haftasonunda araç başına 7 set lastik limiti geliyor.
2007
Tek bir lastik sağlayıcısı belirleniyor.(Bridgestone.) Motorlar 19000 devirle limitlendiriliyor. 30000km test limiti geliyor.
2008
V10 motorların yerini V8 motorlar alıyor. Yarış haftasonunda araç başına 7 set lastik limiti geliyor.

0 yorum:

Yorum Gönder